piątek, 28 lutego 2014

Dragon Age: Olvin


Olvin
Antivan Wayfarer
Rogue 1

Communication 2 (bargaining, persuasion)
Constitution  2
Cunning 1 (evaluation)
Dexterity  3
Magic 0
Perception 1
Strength 2
Willpower 0

Defense: 13
Armor: 4
Speed 13
HP 30

Weapon groups: Brawling, Light blades, Bows, Staves

Backstab: You can infict extra damage with a melee attack if you can strike an opponent from an unexpected direction. You must approach your opponent with a move action and win an opposed  test of your Dexterity (stealth) vs. your target’s Perception (seeing). If you win the test, you can use your major action this round to backstab him. This is a melee attack with a +2 bonus to the attack roll that inficts +1d6 extra damage. You cannot backstab an  enemy  that you begin your turn  adjacent  to.
Rogue’s armor:  You  are  at  home  in leather armor. You can ignore the Armor Penalty  of  leather  armor  altogether.  It affects  neither  your  Speed  nor  your  Dexterity.
Talents:
Thievery novice: What’s yours is yours and what’s theirs is yours too. You don’t  let  locks stand  in your way.  If you fail a Dexterity (lockpicking)  test, you can  re-roll  it, but you must keep the results of the second roll.
Language: Speak and read Trade Tongue and Antivan. 


Gear:
Backpack
Traveler’s garb
Waterskin
Longbow (k6+4)
Shortsword (k6+4)
125 silver pieces
2x quiver
Heavy leather

poniedziałek, 24 lutego 2014

Dragon Age: Savrel


Savrel
Dalish Elf
Warrior 1

Communication 1
Constitution  1
Cunning 2
Dexterity  3 (bow, riding)
Magic 0
Perception 1
Strength 2
Willpower 3 (self-discipline)

Defense: 13/15(shield)
Armor: 7
Speed 12
HP 35

Weapon groups: Brawling, Light blades, Bows, Heavy blades

Talents:
Archery style novice: Your aim is true. When you take the aim action while using a bow or crossbow, you gain a +2 bonus on your attack roll instead of the usual +1.
Armor training novice: You can wear leather and mail armor without suffering a penalty to Dexterity.
Weapon an shield style novice: You  can  use  shields  of  all  shapes  and  sizes. You  get  the  full Defense  bonus when  using  a  shield.
Language: Speak and read Trade Tongue, speak Elven.

Gear:
Backpack
Traveler’s garb           
Waterskin
Longbow (k6+4)
Shortsword (k6+4)
Bastard sword (2k6+3)
59 silver pieces
2x quiver
Medium shield
Heavy mail

poniedziałek, 10 lutego 2014

Shadowrun: John Bishop


John Bishop / James Crowley

Priorytety:

a. attributes / 24

b. magic / Magician: Magic 4, two Rating 4 Magical skills, 7 spells

c. skills / 28/2

d. resources / 50.000 NY

e. metatype / human (1)

Attributes 24
Body 3/4
Agility 3/4
Reaction 3/4
Strength 2/3
Charisma 5/6
Intuition 2/3
Logic 2/3
Willpower 4/5
Magic -/5
Essence -/6
Edge 4

Skills: 28/2
Active Skills (28 pkt):
Influence Skill Group 2
Pistols 4
Spellcasting 6
Counterspelling 4
Assessing 5
Astral Combat 3
Sneaking 4
Gymnastics 4
First Aid 3
Banishing 4
Unarmed Combat 1
Perception 2

Knowledge skills (12 pkt):
Gang Identification 3
Corporations 3
Magic Theory 3
Fixers 2
Language 1 - salish sidhe

Gear (50.000 NY):
Armor Jacket – 1000
Medium Lifestyle 2 months – 10.000
Fake SIN rating 4 – 10.000
Fake driver’s license rating 6 – 800
Fake magic license rating 4 – 800
Fake gun license rating 4 – 800
Steyr TMP – 350
Ares Crusader II – 830
Regular ammo (200 rounds) – 400
Explosive ammo (50 rounds) – 400 
Autopicker rating 4 – 2000
Katana – 1000
High explosive grenades (4) – 400
Renraku Sensei Comlink – 1000
Armor Clothing – 450
2 Medkits rating 6 – 3000
Mage Sight Goggles – 3000
Maglock rating 6 – 600
Magical Lodge Materials force 5 – 2500
Suzuki Mirage – 8500
2x concealable holster – 600
2x Ruger Super Warhawk - 800
Kasa: 113.237 NY

Final calculations:
Initiative 7+d6
Astral Initiative 6+2d6
Limits:
-          mental 5
-          physical 5
-          social 8
Condition Boxes:
-          physical 10
-          stun 11
-          overflow 3
Shamanic Tradition

Spells:
1. Powerbolt
2. Powerball
3. Mind Probe
4. Heal
5. Improved Invisibility
6. Influence
7. Levitate
8. Bugs
9. Swarm
10. Stabilize

Kontakty
fixer 2 / 2
street shaman 2 / 5
talismanmonger 3  / 3
Donald Hue/Mr. Johnson 4/1

Street creed 2
Karma 73/14

Shadowrunowe Kontakty

Willy „Old Eagle” Temperance

Street shaman
Connection 4 Loyality 5
Willy żyje jak szczur wśród najniższych warstw społecznych i nie bardzo lubi gdy ktoś mu przeszkadza. Jest trochę zwariowanym odludkiem, ale jest bardzo dobrym uzdrowicielem, tak dobrym, że często lepiej zwrócić się do niego niż do jakiegoś street doca. Z protagonistą łączy go długa przyjaźń wyrażana w gestach prostej życzliwości. Być może stary Stary Orzeł widzi w protagoniście młodszego siebie, lub jest po prostu tak szalony i uważa go za swojego syna. Niezależnie od wersji można powiedzieć, że ci dwaj trzymają sztamę i w razie czego pomagają sobie nawzajem, niezależnie czy chodzi o dołożenie parę NY do butelki, przechowanie w czasie kłopotów czy poskładanie kumpla po strzelaninie.

Jeremiah „Wildhog” Johnson

Fixer
Connection 2 Loyality 2
„Nowy karabin? Spoko, niedawno spadła cała skrzynka z wojskowego konwoju. Taser? Ten jest prawie nieśmigany, też wyleciał ze skrzynki. A może chcesz jakieś dziewczyny? Moja siostra z kampera akurat jest wolna…”
Podobno Dziki Wieprz starannie ukrywa swoje prawdziwe ja pod maską wieśniaka wiecznie żującego syntetyczny tytoń. Prawda jest taka, że on naprawdę jest wieśniakiem żującym tytoń, ale potrafi też załatwić broń, prochy i dziewczynki, za co ludzie go szanują, lub przynajmniej to udają. Dziki Wieprz nie pasuje do Seattle, ale wydaje się tego nie zauważać, mieszka na obrzeżach miasta w domu otoczonym płotkiem z wypitych puszek po piwie i paczkach żarcia z automatów i dyskontów. Protagonista spotyka się z nim tylko na gruncie biznesowym, a transakcje dokonywane są z ręki do ręki w atmosferze wzajemnego zrozumienia.

Steve

Talismanmonger
Connection 2 Loyality 3
Steve żyje z obrotu magicznymi przedmiotami, nie wiadomo jak na tym wychodzi bo nikomu się nie zwierza, ale chyba nie jest źle. Łatwo się z nim skontaktować a rozmowy są szybkie - "tak załatwię", ale "nie mam" i cena Z protagonistą łączą go tylko więzi biznesowe, ale uważa go za dobrego klienta, który płaci ile trzeba, ma sprecyzowane gusta, zawsze wie czego chce i ile może za to zapłacić, nie wymaga też cudów.